 |
www.shipman.fora.pl MODELARSTWO SZKUTNICZE - kolekcje zeszytowe i inne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karrex
Administrator
Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 23:16, 19 Lut 2022 Temat postu: [HMS Victory] Stewa i kolano dziobowe, kil, stewa rufowa |
|
|
Stewa i kolano dziobowe, kil, stewa rufowa
[Temat wydzielony z relacji [link widoczny dla zalogowanych]]
Jeden z kolegów zamieścił plan stewy, kolana dziobowego HMS Victory, gdzie belki idą pionowo, czyli tak jak zrobił jack.aubrey - czyżby wzorował się na tym planie? .
i jeszcze ilustracja z książki "H.M.S. Victory Building, restoration & repair"
[img]http://santisimatrinidad.jun.pl/album_pic.php?pic_id=222[/img]
Jednak stewa (kolano) Victory wg "Anatomy of ..." ma te belki zupełnie inaczej
Jak widać na powyższych rysunkach, ani wydawcy zestawów, ani książek na temat Victory, nie chcą pomóc modelarzom w waloryzacji tego (mało zresztą widocznego) detalu.
Tu trzeba podjąć decyzję samemu i wybrać którąś z w/w opcji.
Tak to będzie mniej więcej wyglądało wzorując się na Anatomy of the Ship
[img]http://www.koga.net.pl/phpbb3/bridge/file.php?id=11366.jpg[/img]
W kolekcji dostajemy stewę, którą możemy okleić (wg jednej z w/w opcji) fornirem. Jednak nie naklejamy forniru na stewę od razu, tylko po uprzednim ścieniowaniu całej stewy o 2 grubości forniru. To po to, aby element figury galionowej pasował, bo zapewne będzie to metalowy odlew ze szczeliną szerokości stewy zestawowej.
Oczywiście stewę możemy zrobić z poszczególnych detali z drewna, tak jak to było robione w rzeczywistości.
Przykładowe fotki z książki [link widoczny dla zalogowanych]
Widać łączenie stewy z kilem (oraz łączenia belek kilu)
Kil może być zrobiony z pojedynczych belek (trzech lub nawet czterech) zakończonych takimi zaciosami jak na rysunku (wersja do wyboru),
lub z dwóch belek (ścienionych do szerokości stewy) oklejonych fornirem.
Zmagania z oklejaniem fornirem (mahoń sapeli) na naszym forum:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karrex
Administrator
Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 0:31, 20 Lut 2022 Temat postu: 2012-03-22 [HMS Victory] Stewy i kil |
|
|
2012-03-22
Stewy i kil
Dzięki uprzejmości kol. Jarcio, już wiem jak to wygląda u pana Longridge'a w "The Anatomy of Nelson's Ship".
Układ jest taki sam jak w "Anatomy of the Ship", a łączenia kilu takie same jak w "Historic Ship Models".
Jarcio napisał:
...Jest rozrysowana stewa dziobowa i rufowa okrętu z tego okresu. Longridge nie wskazał jak to było dokładnie w Vicku, ale przyjął, że przy wszystkich okrętach z tego czasu stosowano takie same zasady i wg tego budował swój model.
...
Łączenia (m.in.) kilu
...zasadniczo, przy budowie kilu stosowano pierwsze trzy sposoby łączenia. Takich połączeń, w jednostkach First Rate Ship było 7, każde o długości 5 stóp (1,524 m). Natomiast poszczególne odcinki kilu miały długość około 25 stóp (7,62 m).
[...]
Falszkil jest zaznaczony, ale nie ma pokazanego dokładnego sposobu łączenia na całej jego długości.
...
W skali 1:84
długość belki kilu 90,7 mm
łączenie (zaciosy) 18 mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|