|
www.shipman.fora.pl MODELARSTWO SZKUTNICZE - kolekcje zeszytowe i inne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karrex
Administrator
Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 2:41, 22 Gru 2020 Temat postu: 2011-01-01 |
|
|
2011-01-01
Kontynuacja
Wkleiłem żurawik (powtórnie), namalowałem ornamencik (powtórnie),
wg [link widoczny dla zalogowanych] pomalowałem wiosła.
_______________
???
Mam do wyboru, albo wymontować studzienki, albo zrobić drugą szalupę. Mam kopyto, więc robię drugą szalupę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karrex
Administrator
Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 2:54, 22 Gru 2020 Temat postu: 2011-08-29 Maszty |
|
|
2011-08-29
Maszty
Robiąc maszty do szalupy Victory niejako przy okazji zrobiłem maszty do szalup Santisimy Trinidad.
Maszty zrobiłem z patyczków z drewnianych grabi (brzoza, buk, olcha) dł. ok. 140 mm, ø = 0,6 mm.
Do odpowiedniej średnicy ścieniałem papierem ściernym (100, 120 wstępnie), wykorzystując wiertarkę,
na topie zrobiłem jabłko (5 mm), a trzon wyprofilowałem, aby przy pięcie miał ø= 3,5 mm, a przy jabłku (na topie) ø= 2,7 mm.
Całość wyrównałem papierami 180, 240, a następnie wykańczałem gąbką ścierną
Przymiarka na sucho
Maszty będą zabejcowane, jabłka zostaną jasne, jak [link widoczny dla zalogowanych].
Na temat ożaglowania zbieram dalej informacje:
[Santisima] Lancha - ożaglowanie XVIII/XIX w.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karrex
Administrator
Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 3:09, 22 Gru 2020 Temat postu: OŻAGLOWANIE SZALUPY XVIII w. |
|
|
OŻAGLOWANIE
Wykonałem dwie szalupy do modelu Santisima Trinidad, jedna ma być jako odrębny model z żaglami i mam kolejny dylemat dotyczący ożaglowania na hiszpańskich łodziach.
Co do hiszpańskiego ożaglowania to znalazłem aż trzy rozwiązania (mało wiarygodne bo z zestawów modelarskich).
1. Santisima Trinidad, Lancha del Capitan
Dwa maszty z żaglami rejowymi, bukszpryt i fok.
2. Príncipe de Asturias, 1794, lancha del Comandante
Dwa maszty z ożaglowaniem gaflowym, bukszpryt i dwa sztaksle.
3. Lancha
Dwa maszty z ożaglowaniem lugrowym.
Podobne ożaglowanie (3) widziałem na zdjęciach replik angielskich łodzi z XVIII/XIX w. jak również na łodzi francuskiej repliki Hermion, 2012 (L'Hermion, 1779), z tą różnicą, że jest jeszcze wysuwany bukszpryt.
Jak na jedną "Lanchę" to trzy typy ożaglowania w tym samym okresie to trochę sporo , ciekawe czy któryś z powyższych rozwiązań jest prawidłowy.
I jeszcze moje kombinacje:
lugrowe
lugrowe z bukszprytem i sztakslem
lugrowe z bukszprytem i dwoma sztakslami
gaflowe z bukszprytem i dwoma sztakslami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|