Forum www.shipman.fora.pl Strona Główna www.shipman.fora.pl
MODELARSTWO SZKUTNICZE - kolekcje zeszytowe i inne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Santisima Trinidad] Różnice w kolekcjach
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.shipman.fora.pl Strona Główna -> Santisima Trinidad / Dyskusje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karrex
Administrator



Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 21:51, 15 Paź 2022    Temat postu:

W zeszycie 63 będzie m.in. detal "nosa" z wypalonymi elementami konstrukcyjnymi - to duży plus, w pierwszej kolekcji tego nie było.



Szkoda, że ster został tak spaprany.



więcej w poście
» Zeszyty 63, 64 i 65 oklejanie nosa i steru
http://www.shipman.fora.pl/santisima-trinidad-dyskusje,93/santisima-trinidad-nowa-kolekcja-na-wschodzie,879.html#5271


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karrex
Administrator



Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 23:24, 15 Paź 2022    Temat postu: Zeszyty 67, 68 Wzmocnienie dziobnicy i anchor lining

Wzmocnienie dziobnicy i "anchor lining"

Na etapie numerów 67 i 68 będą wykonywane wzmocnienia dziobu i „osłona burty przed uderzeniami kotwicy podczas jej mocowania” ("wyściółka kotwiczna" ) - to kolejne różnice w obu kolekcjach.
W pierwszej kolekcji to dziobowe wzmocnienie było bardzo uproszczoną formą, a tego drugiego w ogóle nie było. Bardzo zależało mi na waloryzacji, więc w 2009 r., a także w późniejszych latach szukałem wszelkich informacji na temat tych detali (patrz wątek
» ANCHOR LINING - Santisima Trinidad
[link widoczny dla zalogowanych]


Najbardziej przypadło mi do gustu wykonanie Curro z Dioramy Trafalgar (obecnie w muzem w Badajoz, skala 1:50)



i cieszę się, że nowa wersja ma właśnie to rozwiązanie.



To kolejny plusik nowej wersji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karrex
Administrator



Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 0:31, 27 Paź 2022    Temat postu: Okapniki nad ambrazurami

Okapniki nad ambrazurami

Kolejną różnicą, może niezbyt zauważalną na pierwszy rzut oka, ale znów na plus są "drewniane okapniki" nad furtami działowymi,



znane kolegom budującym Victory, choć w tej kolekcji były metalowymi odlewami i na mój gust były lekko za szerokie.



Nie wiem czy płytka z n-ru 69 z okapnikami (117 i 118) jest z litego drewna czy raczej ze sklejki, bo choć instrukcja zaleca ostrożne obchodzenie z nimi nie proponują nadania im odpowiedniego profilowania (takie profilowanie było w kol. Victory), a tak wyglądają na "kultowym" modelu Victory.



Waloryzację tego profilu zilustruję ręczną robotą Adama (oksal) z Kogi.



We flocie angielskiej było kilka rodzajów okapników: w kształcie "nawiasów klamrowych" z wąsami, płaskich z zaobleniami i zwykłych łukowych (uwarunkowane to było wielkością jednostki).




okapniki płaskie z zaobleniami na Victory

Nie ukrywam, że wg mnie takie detale podnoszą walory estetyczne modelu, zbliżając do "modeli muzealnych" i do ideału.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Karrex dnia Czw 0:38, 27 Paź 2022, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karrex
Administrator



Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 1:22, 04 Gru 2022    Temat postu: WNĘKA STERÓWKI

WNĘKA STERÓWKI

Mimo mojego sceptycyzmu informuję, że jednak ta wnęka w nowej kolekcji jest <hura> bardzo duży plus.



Niestety w pierwszej kolekcji ST z OcCre tej wnęki nie było, choć była na planiku dostępnym w necie, który był jedną z inspiracji do wykonania przeze mnie tej wnęki w mojej ST (nawet z podwójnym kołem sterowym i naktuzem)

[link widoczny dla zalogowanych]

[img]http://www.koga.net.pl/phpbb3/bridge/file.php?id=7330&mode=view[/img]

i po dewastacji pokładu rufówki, wkleiłem do mojej ST.

[img]http://www.koga.net.pl/phpbb3/download/file.php?id=14197&mode=view[/img]

Dla zainteresowanych tematy:
» SANTISIMA TRINIDAD / Sterówka
http://www.shipman.fora.pl/santisima-trinidad-relacja-z-budowy-karrex,25/sterowka,727.html#2829
[link widoczny dla zalogowanych]
» Wnęka na rufie
[link widoczny dla zalogowanych]


Na marginesie dodam, że ta wnęka była we wspomnianej wcześniej kolekcji VICTORY

[link widoczny dla zalogowanych]


z relacji śp. kol. Andrzeja

NOWA KOLEKCJA (ArtesaniaLatina)

Wnękę sterówki w nowej kolekcji robimy na etapie n-ru 39 i wklejamy ją na etapie 76. Można powiedzieć, że jest w pełni wyposażona czyli jest podwójne koło sterowe (metalowe i drewniane elementy już w numerze 5), naktuz z busolami, lampą i kominem (mosiężne elementy z zeszytem 42) i nowość mosiężne rolki (zeszyt 75), pokładniki (zeszyt 79) do wykonania raczej imitacji urządzenia sterowego.



W zeszycie 79 jest też metalowy daszek dzwonniczki, dzwon oraz kabestan - z tych detali w pierwszej kolekcji był tylko dzwon Rolling Eyes




Dodam, że te detale też próbowałem zrobić



» Techniki modelarskie » Dzwonnica liniowca
http://www.shipman.fora.pl/techniki-modelarskie,15/dzwonnica-liniowca-czyli-jak-to-zrobic,521.html#2119
[link widoczny dla zalogowanych]




» Techniki modelarskie » Kabestan liniowca
http://www.shipman.fora.pl/techniki-modelarskie,15/kabestan-liniowca,313.html#1467
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Karrex dnia Nie 1:37, 04 Gru 2022, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karrex
Administrator



Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 1:27, 04 Gru 2022    Temat postu:

Po pobieżnym przejrzeniu kolejnych instrukcji można powiedzieć, że mamy wręcz "lawinę" różnic Wink Sporo nowych detali, których w ogóle nie było w kolekcji OcCre, m.in. w zeszycie 80 wydrukowana szachownica z Różą Wiatrów do kajuty kapitana. Od samego początku mojej działalności na forum propaguję samodzielne wykonanie ozdobnych pokładów w kajutach kapitańskiej i admiralskiej metodą intarsji (co oczywiście nie wyklucza wklejania wydruków).
Odsyłam do moich relacji m.in. ST
[link widoczny dla zalogowanych]

czy ostatni model SR
[link widoczny dla zalogowanych]




gdzie również zrobiłem wizualizację z Różą Wiatrów



Zeszyt 81 - elementy skajlajtu (świetlik) na pokładzie rufówki, Zeszyt 82 - schodnie z poręczami. Wykonanie galerii rufowej to już prawie "majstersztyk".
W instrukcji zeszytu 90 pokazują nawet wykonanie "miedziowania" choć w kolekcji nie ma płytek (czy pasków) miedzi ani radełka do wykonania imitacji gwoździowania. Chętni na "miedziowanie" znajdą podpowiedzi i wskazówki na naszym forum.

http://www.shipman.fora.pl/budowa-zaglowcow,11/miedziowanie-powloka-kadluba-z-blachy-miedzianej,295.html#1435
» Santisima Trinidad / Dyskusje » Miedziowanie
http://www.shipman.fora.pl/santisima-trinidad-dyskusje,93/miedziowanie,737.html#2919
[link widoczny dla zalogowanych]
» [HMS Victory] Miedziowanie
http://www.shipman.fora.pl/techniki-modelarskie,15/miedziowanie-hms-victory-hydronik,513.html#2103
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Karrex dnia Pon 1:46, 23 Sty 2023, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karrex
Administrator



Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 21:17, 05 Lut 2023    Temat postu: 92 - 99

W zeszycie 92 kolejne nowe detale, mianowicie płócienny rękaw steru



oraz burty kosza dziobowego (znane z innych modeli, ale w kol. OcCre tego nie było).


instrukcja numer 97

Wężownice oraz wzmocnienia dziobnicy wykonane dużo lepiej niż te uproszczenia w kol. OcCre, jak również kotbelki (w kol. AL szersze i z rolkami).


instrukcja numer 98

Wyjaśnia się sprawa dwóch lwów spoczywających na zwieńczeniach bocznych galerii - w materiałach promocyjnych najpierw były drewniane



później zniknęły



by zmaterializować się w zeszycie 99 jako metalowe odlewy.



Na tym też etapie są wykonywane elementy "wejścia admiralskiego" (patrz entry ports) z drzwiami.



Nie było tego w kol. OcCre, ale również w materiałach promocyjnych tej kolekcji.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Karrex dnia Nie 21:21, 05 Lut 2023, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.shipman.fora.pl Strona Główna -> Santisima Trinidad / Dyskusje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin