|
www.shipman.fora.pl MODELARSTWO SZKUTNICZE - kolekcje zeszytowe i inne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karrex
Administrator
Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 15:47, 17 Gru 2019 Temat postu: [DeAgostini] Zeszyt 11 / Wręga 8 |
|
|
Zeszyt 11
Za tydzień otrzymamy zeszyt z wręgą nr 8. Z wypowiedzi Marka wynika, że jest z nią coś nie tak (no niezły prezent pod choinkę "funduje" he, he DeA).
Dziadek napisał:Gołym okiem widać feralną wręgę nr 8. Że też w każdym modelu musi być przynajmniej jedna taka wręga. Nie potrafię tego zrozumieć. Nie dość, że pasuje jakby była z innego okrętu (dlatego zupełnie nie przystaje do niej ścianka grodziowa) to prawdopodobnie nie ma symetrii. <ouch> Tradycja kolekcyjna właśnie zostaje podtrzymana.
Na rysunku wręg z neta widać, że ta wręga odbiega od sąsiadujących.
Jak widać w górnej części nie trzyma linii wręgi 9 - wyjdzie wypukłość, a pomiędzy 12 a 13 cm od dołu będzie wklęśnięcie na burcie.
Tym którzy kleją wg instrukcji, zalecam nie wklejać na razie wręgi nr 8, odrysować na kartce i sprawdzić symetrię (sprawdziłem wręgi które mam i niestety wszystkie odbiegają od symetrii czyli są asymetryczne), poczekać przynajmniej na wręgę 9, następnie spasować szczelinami wręgi 7, 8 i 9 - zobaczyć gdzie występują rażące odstępstwa od liń 7 i 9, i podszlifować wypukłości lub dokleić (inny fornir albo odpady listew lub cętkowane listwy z raminu z kolekcji) miejsca wklęśnieć.
Tu poproszę jeszcze Marka, o wyjaśnienie tej niepasującej grodzi (bo nie wiem czy wręga za szeroka, czy jeszcze wsporniki pokładników są w innych miejscach co powinny być) i jak rozwiązał problem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Karrex dnia Wto 15:50, 17 Gru 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karrex
Administrator
Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 2374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 23:36, 22 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Marek napisał:
Gródź na wrędze nr 8
Mam zamontowane wszystkie ścianki grodziowe na poszczególnych pokładach. Trzy grodzie są idealnie styczne do wystających ponad pokłady ramion i pokładników poszczególnych wręg.
Problematyczna jest wręga nr 8. Ścianka grodziowa wymiarami (szerokość i wysokość) znacznie odbiega od górnej części ramion i w części górnej pokładnika.
Osobiście dorobiłem gródź do odpowiednich rozmiarów i tyle. Wydaje się jednak, że nie jest to potrzebne, bo ewentualny brak dopasowania na górze jest zakryty całkowicie pokładem kasztelu a boki wręgi trzeba będzie zeszlifować chyba właśnie do wymiaru grodzi.
Wręga nr 8
Mając zamontowane wszystkie pokłady można zauważyć prawidłowość polegającą na idealnym dopasowaniu ramion wręg do krawędzi poszczególnych pokładów na poziomie ich górnego styku. I tak musi być gdyż wyprowadzane wyżej nad pokłady burty muszą być dokładnie styczne na całych długościach, gdyż nie stwierdziłem w modelu jakiegokolwiek maskowania styku na poziomie burta - pokład.
I wszystko ok. poza wręgą 8, która w górnej części licuje się z pokładem kasztelu ale znacznie wystaje poza obrys niższego pokładu - pokładu głównego. I tutaj jest coś nie tak. Nienormalne jest już to, że pokład główny jako przedłużenie ślepego pokładu forkasztelu dokładnie pasuje do niego, natomiast już ten za wręgą nr 8 jest węższy. Dlaczego? To wie tylko projektant. Jedno jest pewne. Wręga 8 na poziomie pokładu głównego - części środkowej jest od niego szersza. U mnie na obu modelach prawie identycznie z tendencją mocniejszej wypukłości na prawej burcie. Dlatego podejrzenie o braku symetrii (chyba, że przypadek, ale wątpliwy).
Prawa burta
Lewa burta
Tak więc wniosek jest chyba jeden. Czubek wręgi pozostaje bez zmian a reszta w dół do wystającego zęba musi być zeszlifowana. Na wysokości pokładu głównego do jego wymiaru - mowa o części pokładu od strony dziobowej. Tym samym ramiona wręgi na wysokości ścianki grodziowej powinny się z nią zlicować.
W innych miejscach pozostaje przymierzanie listewką i szlifowanie bądź jak pisał Karrex nadkładanie pasków listewek poszycia i odpowiednie nadanie kształtu.
Pozostałe wręgi "na oko" wydają się pozostawać w normie.
Na jedno bezwzględnie trzeba będzie zwrócić uwagę. Na idealne dopasowanie zakończeń wręg przy pokładach bo ewentualne szpary niczym nie będą zakryte. Burty od strony wewnętrznej są malowane przed przyklejeniem i koniec. Później przychodzą na różnych wysokościach jedynie parapety.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|